ما الجديد
ستار دي في بي | StarDVB

أهلاً وسهلاً بك من جديد في ستار دي في بي StarDVB. تم في الاونة الاخيرة تطوير وتخصيص الموقع ليشمل IPTV و SMART TV بشكل أوسع من السابق. إذا كنت مسجل سابقا يمكنك الدخول باسم المستخدم السابق نفسه، وإن كنت غير مسجل مسبقاً، يمكنك التسجيل الان. نرحب بمشاركاتك واقتراحاتك في أي وقت، نتمنى لك وقتاً ممتعاً معنا.

كارت AzureWave موديل ad-sb200 لا يعمل على وندوز 10 64 بت ويعمل شاشة زرقاء محتاج تعريف ارجوكم

noway45

ستار جديد
السلام عليكم

دي اول مشاركة ليا في هذا المنتدى العظيم بعد أن يأست في البحث عن تعريف كارت الدش وهو كارت خارجي اسود اللون يتم توصيلة ب usb نزلت اخر نسخة من الموقع

http://www.azurewave.com/driver/DigiTV3.4 build019d_DVBData1.8.1.4_RTM_CD.rar

لكن للأسف الشركة مش بتدعمه كويس وبتدعم الكروت الجديدة وانا جهازي مش بيشتغل بكل امكانياته كويس الا على وندوز 10 64 بت ومش لاقي اي تحديث يتوافق متوافق مع االوندوز اي نعم الوندوز بيتعرف عليه بعد تثبيت الاسطوانة القديمة لكن بمجرد التشغيل بيعمل شاشة زرقاء ورستارت مش بتروح الا لما افصله عن الكمبيوتر ودي صورة الكارت

AZUREWAVE AD-SB200 USB

مزيد من العلومات عنه من جوجل الصوري
السلام عليكم

دي اول مشاركة ليا في هذا المنتدى العظيم بعد أن يأست في البحث عن تعريف كارت الدش وهو كارت خارجي اسود اللون يتم توصيلة ب usb نزلت اخر نسخة من الموقع

موقع الشركة AzureWave وله برنامج خاص بتشغيله وتسجيل وترتيب القنوات اسمه ديجيتال تي في كما يعمل مع بروج دي في بي عادي لكنه لا يعمل على وندوز 10 مع اي برنامج اتمنى من الخبراء مساعدتي لاني جددت السلك وجبت طبق وسلك جديد وفي النهاية مشتغلش لانه اخر وندوز 7 بالعافية لكن في ناس نجحت في تشغيله عادي على وندوز 10 لكن مش عارف الطريقة

http://www.azurewave.com/driver/DigiTV3.4 build019d_DVBData1.8.1.4_RTM_CD.rar

لكن للأسف الشركة مش بتدعمه كويس وبتدعم الكروت الجديدة وانا جهازي مش بيشتغل بكل امكانياته كويس الا على وندوز 10 64 بت ومش لاقي اي تحديث يتوافق متوافق مع االوندوز اي نعم الوندوز بيتعرف عليه بعد تثبيت الاسطوانة القديمة لكن بمجرد التشغيل بيعمل شاشة زرقاء ورستارت مش بتروح الا لما افصله عن الكمبيوتر ودي صورة الكارت

AZUREWAVE AD-SB200 USB

مزيد من العلومات عنه من جوجل الصوري هنا

المرفقات

18.9 KB · المشاهدات: 2

noway45

ستار جديد
ولا واحد قادر يساعدني؟ يعني لا انفوكاست نافع ولا ازوريس نافع على الوندوز 10 64 ؟...

GROW

ستار جديد

انا عندى كارت توينهان AzureWave AD-SP200 1027 الابيض
وكنت منزل ويندوز 10 تقريبا 64 بت على ما اذكر وكان شغال الكارت عادى جدا
التعريف بالاسطوانة المرفقة مع الكارت وهى نفس الاسطوانة اللى انت منزلها تقريبا
يتم التعريف عن طريق الديفيس مانجر باختيار الكارت الغير متعرف وتحديد مسار فولدر الدريفر
الموجود بفولدر الديجيتال تى فى ويتم التعريف
يتم تكرار الخطوة السابقة اكثر من مرة حيث بعد تعريف الكارت يظهر هارديور اخر غير معرف
فتعيد الخطوات مرة اخرى وهكذا لانك كل ماتعرف حاجة هيظهر فى الديفايس مانجر حاجات تانية مش متعرفة
(لانك بتعرف التيونر وبتعرف الانالوج كابتشر وبتعرف كودك صوت وفيدويو وحاجات تانية كدة وكل ده تبع الكارت)
انا بعرف الكارت فى اى ويندوز بالاسلوب ده
وكنت شغال على ويندووز 10 ببرنامج الالت بس شلت وندوز 10 لانه بيستهلك النت بصورة كبيرة
اتمنى انم استفدت شىء
بالتوفيق

power_man16

مدير عام

انا عندى كارت توينهان AzureWave AD-SP200 1027 الابيض
وكنت منزل ويندوز 10 تقريبا 64 بت على ما اذكر وكان شغال الكارت عادى جدا
التعريف بالاسطوانة المرفقة مع الكارت وهى نفس الاسطوانة اللى انت منزلها تقريبا
يتم التعريف عن طريق الديفيس مانجر باختيار الكارت الغير متعرف وتحديد مسار فولدر الدريفر
الموجود بفولدر الديجيتال تى فى ويتم التعريف
يتم تكرار الخطوة السابقة اكثر من مرة حيث بعد تعريف الكارت يظهر هارديور اخر غير معرف
فتعيد الخطوات مرة اخرى وهكذا لانك كل ماتعرف حاجة هيظهر فى الديفايس مانجر حاجات تانية مش متعرفة
(لانك بتعرف التيونر وبتعرف الانالوج كابتشر وبتعرف كودك صوت وفيدويو وحاجات تانية كدة وكل ده تبع الكارت)
انا بعرف الكارت فى اى ويندوز بالاسلوب ده
وكنت شغال على ويندووز 10 ببرنامج الالت بس شلت وندوز 10 لانه بيستهلك النت بصورة كبيرة
اتمنى انم استفدت شىء
بالتوفيق

شكرا لك جزيلا اخى الكريم على المتابعة وتقديم المساعدة والافادات القيمة
وبالنسبة لمشكلة الشاشة الزرقاء مرفق بالرابط التالى برنامج

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

قرأة انه بيساعد على حل مشكلة الشاشة الزرقاء وللمستفسر له ان يجربة ربما يساعد
ولك منى اطيب التحيات

أعلى